tisdag 23 mars 2010

Politik är att vilja sa Palme.

Jag förstod kanske aldrig Olof Palmes storhet som politiker när han var aktiv men idag vet alla vilken oerhört stor politiker han var. Hans devis politik är att vilja står sig naturligtvis övertid även om viljan av olika ideologiska själ varierar mellan partier som leder vårt land. Trotts detta är det oftast den som har starkaste vilja som får styra eftersom profileringen av de olika partierna lägger grunden till hur det går i de allmänna valen. För min personliga del är jag fortfarande sugen att jobba med politik och viljan att arbeta är större än någonsin. Lyckligtvis är jag också nominerad av mitt parti relativt högt på fullmäktigelistan så hoppet är ute för de som hoppats på att jag inte skulle finnas med på fullmäktigelistan. Dan-Åke