onsdag 28 april 2010

Speedway ?

Igår fick jag uppleva en av de större besvikelserna i mitt speedwayliv en fullständig utskopning enligt alla konstens regler av ett till tänderna taggat Lejonlag. Överlägsenheten var så stor att man ibland inte kunde tro att de båda lagen körde i samma serie. För mig som inte är kunnig innom idrotten så fick jag för första gången se vad en psykning av ett lag kan betyda. Lejonen såg till att banan alltid var lite blöt vilket störde indianernas förare oerhört mycket oproffsigt eller ej kan säkert diskuteras men faktum är att efter paus när man slutat vattna körde våra grabbar mycket bättre. Kanske ändå att det för vissa sitter i huvudet från den sista matchen förra året som var nästan exakt lika dålig. Nu är jag säker på att ett dåligt genrep betyder en fortsatt bra serie så därför spottar vi i nävarna och kommer igen.
Dan-Åke