måndag 12 mars 2012

Uppvaknandet

Efter lång tystnad har jag nu konstaterat att bloggen är min enda möjlighet att nå ut till fler med mina åsikter. Har försökt med NA och andra medier men mina åsikter är inte gångbara i dessa medier. Det kan faktiskt också bero på mitt sätt att skriva men skit samma nu jobbar jag med min blogg i stället. Det börjar verkligen bli mycket att ha åsikter om eller man kanske säga sanningar som kommer fram från gamla inlägg. Jag borde kanske börja längre tillbaka i tiden men jag börjar i nutid. Ungdomsarbetslösheten ökar varje dag och nu har till och med den borgerliga moderatregeringen upptäckt att deras arbetslinje gått åt helvete. Men moderaterna törs inte gå fram med förslag om sänkta ungdomslöner utan man skickar fram en annan borgare Jan Björklund att framföra sitt budskap. För flera år sedan kunde vi socialdemokrater och fackföreningar berätta vilken politik som låg bakom den av moderaterna och andra partiers arbetslinje. Tyvärr fick vi rätt idag finns 140000 arbetslösa som inte har någon a kassa vilket betyder stora kostnader för kommuner och landsting. Orsak moderatpolitik. Nu vill man dessutom att kommunerna ska anställa ungdomar till låga löner för att minska arbetslösheten bland ungdomarna. Orsak moderatpolitik. Det är viktigt påpeka att inga statliga pengar finns till åtgärden den här gången heller
Dan-Åke