torsdag 20 januari 2011

Fackliga ledare utan ansvar.

Per Hellström är idag vad jag varit tidigare facklig ledare men jag måste säga att våra värderingar står otroligt långt i från varandra. För mig var ledarskapet en möjlighet att påverka värderingar så att så många problem som möjligt löstes utan påverkan utifrån vilket jag är övertygad om var till fördel för de kamrater jag företrädde och mig själv. Per Hellström har valt en annan väg han pratar oavsett läge skit om arbetsgivaren och lägger inte två fingrar i kors för att lösa eventuella problem. Hans agerande skadar naturligtvis lärarfacken mer än det gör nytta då stämningen hela tiden är dålig mellan arbetsgivaren och facken. Det är bra att Per Hellström har åsikter men det vore bra om han drev dem vid de möten han har med arbetsgivaren och inte via massmedia. På dessa möten råder i de flesta fall tystnad från alla andra deltagare vilket bara kan betyda två saker endera är man överens med arbetsgivaren eller så är stämningen mellan facken så dålig att vissa inte vill säga vad de tycker.
Dan-Åke